Oblečiem si radosť 

01.12.2015

Časopis VITALITA 2015

Svetlanka sa narodila a žije so svojou rodinou v Lučenci, v lone krásnej stredoslovenskej prírody. Vyštudovala síce Strednú školu zdravotnícku, ale keďže sa jej tvorba hlboko dotýkala už odmalička, pustila sa do nej naplno po narodení svojej prvej dcérky Rebeky. Druhá dcérka Johanka ju posunula ešte o kus ďalej, priniesla so sebou nové dimenzie a inšpirácie. Svetlanka svoj zmysel pre krásno a harmóniu využíva pri zariaďovaní a ladení interiérov i v najnovšej vášni - šití originálnych šatôčok pre deti i dospelých inšpirovaných slovenskou folkloristikou. Šatočky šije z čisto prírodných látok, všetko vzniká v tvorivom procese. Sama sa teší na to, čo pod jej rukami vznikne. 

Tieto jedinečné kúsky - my sme neodolali a zaodeli všetky naše dietky v širokej ďalekej rodine:)) šije vlastnoručne, originálne na ne dotvára doplnky a následne ich ponúka vo svojom internetovom i novootvorenom skutočnom živom obchodíku v Zlatej uličke v Lučenci.

Svetlanka je ako veľká čarodejka, tanečnica so životom, dokáže sa doň ponoriť s obrovskou dôverou a vytvoriť z neviditeľného viditeľné, naplnené jej krehkou nežnou energiou a silou svojej viery v dobro, ide a svieti na cestu nám ostatným, keď sa náhodou ocitneme v tme. Prosím prijmite pozvanie do sveta, ktorý vytvorila pre seba, svoju rodinu i všetkých ľudí dobrej vôle.

Sprav krok k životu a on sa ti rozbehne oproti

"Keď niečo veľmi chcem, mám pocit, že celý svet okolo mňa mi ide oproti, prichádzajú ku mne informácie ako to zrealizovať, ľudia, ktorí poradia, miesta, ktoré inšpirujú. Taká veľká malá alchýmia života," smeje sa Svetlanka našej otázke - ako začala. Svoju tvorbu - šitie odevov započala veľmi prosto a jednoducho, na folklórnych Detvianskych slávnostiach, na ktoré svojim dcérkam ušila prvé šatôčky. Tie sa tak páčili, že objednávky začali prichádzať samé - od priateliek a blízkych. A tak sa to všetko rozbehlo. Ušila devätoro šiat a svoje šťastie skúsila na predajnom jarmoku, kde sa všetky v priebehu jedného popoludnia rozpredali. Už nemohla ignorovať fakt, že o jej tvorbu je skutočný záujem. S veľkou podporou manžela sa Svetlanka pustila do podnikania. Ľudia okolo nich sa začali pýtať na obchodík, v ktorom by si mohli šatôčky pozrieť a kúpiť. "To je niečo, čo život sám ponúkne a bolo by odo mňa nemúdre ignorovať tieto podprahové informácie, ktoré ku prichádzali. Otvorila som sa možnosti mať obchodík - a ono to skutočne prišlo. Našiel si nás nádherný priestor, ktorý poznám. Pustili sme sa do toho a tento mesiac otvárame jeho brány," vysvetľuje vznik obchodného priestoru Svetlanka. Svoje hranice kreativity však posunula aj do sveta virtuálneho. Založila si vlastnú stránku, blog, naučila sa vkladať svoje príspevky a fotografie. Každý jeden nový krok do neznáma jej prinášal poznanie a energiu, ktorá ju posúvala ďalej.

Vedomé bytie i šitie

Najväčšiu inšpiráciu si priniesla z Malty, kde vnímala hlboké energie tejto krajiny a prebudili v nej deje dosiaľ nepoznané. Vyústil okrem iného i v nádherný počin, keď Svetlanka spolu so svojim manželom vysadili gaštanový háj v Smoleniciach - manželovom rodisku. "Toto miesto môže ktokoľvek slobodne navštíviť, označuje ho osadená tabuľka - je na nej napísané všetko o vzniku a výsadbe hájiku. Jednotlivé gaštany sme umiestnili do posvätnej mriežky - Merkaby a trinásť cípej hviezdy - je to priestor na oddych a meditáciu." nadšene dodáva Svetlanka. Symboliku vedome používa i na šaty, ktoré tvorí - najmä slovanskú, kvet života a obrazce posvätnej geometrie. Často sa necháva inšpirovať prírodou, jej čistotou, štruktúrou, fraktálmi, farbami. Jej najnovší objav sú včely, ich čaro a symbolika. "Keď chodím po prírode a dostanem sa do súladu s jej pohybom a dychom, som v prúde lásky, hojnosti a inšpirácie. Tento pocit sa potom snažím pretaviť do všetkého, čo vytváram," približuje nám Svetlanka svoje plynutie na vlnách inšpirácie. "Pohyb je pre mňa v živote veľmi dôležitý, pohyb je život, či už je to pohyb v prírode alebo stretnutie s človekom či novou myšlienkou. Večer keď si líham, esencia celého dňa začne vychádzať na povrch a ku mne prichádza nesmierne množstvo inšpirácie a nápadov. Niekedy ich ani nestíham zaznamenávať," smeje sa.

Obyčajnosť nášho neobyčajného sveta

O štvrtej ráno sa prebúdzam a prichádzajú ku mne informácie a inšpirácia. Milujem tento čas, cítim sa plne prepojená so Vesmírom i Zemou. "Inšpirácia vychádza z môjho srdca, kde sa tieto energie stretávajú a vnímam ju zmyslovo", vysvetľuje Svetlanka - "akoby som privoňala k situáciám hoci aj motivačného charakteru, no rozdiel je v tom, že si nevytváram vo svojom živote identické prostredie, ale svoje vlastné. Pri inšpirácií ku mne "odniekiaľ" prichádzajú nápady a nové možnosti, iné uhly pohľadov na situácie, či životné témy. Inšpirácia je nevysvetliteľná, nelogická..abstraktná. Motivácia je jej pravý opak ..už je vo svete prejavená, už bol niekto inšpirovaný, niečo vytvoril a nás to môže ďalej motivovať k činnosti či novým rozhodnutiam. Vo vyššej sfére vnímania nás toto dielo človeka môže inšpirovať natoľko, že skrze svoje telo privedieme na tento svet niečo naše vlastné a iné. A tu niekde pre mňa začína veľká téma SEBATVORBY. Vypovedať, čo cítim voči životu je pre mňa nevysloviteľné. Ten pocit je príliš jednoduchý na to, aby sa dal vyjadriť tu, v našom poprepletanom svete. Čím jednoduchšie prežijem akúkoľvek chvíľu, tým sa cítim byť viac TU v tomto živote, v tele. Cítim obrovskú radosť a ľahkosť a Vďačnosť. Vďačnosť je pre mňa veľmi ušľachtilá energia. Oslobodzuje ma, v nej vydychujem a len tak som. Strácam všetko to musím, môžem, chcem. Cítim akúsi "neobyčajnú obyčajnosť". A tým žijem každý deň. Teším sa, že som ženou, že mám možnosť sebaobjavovať, že mám na to ČAS! Som nadšená z našej dokonalej existencie a zbožňujem sledovať jej prejavy. "To vonku", čo voláme príroda, je pre mňa domovom a každý môj ďalší krok spojený s objavovaním mojej odvahy a dôvery, smeruje viac a viac k našej veľkej Matke. Tiež som Matkou a tá veľká ma inšpiruje k tomu, aby som mohla do svojho rodu zasiať kus jej energie. Obyčajnosť tohto neobyčajného sveta."

Svetlanka má nesmierne množstvo plánov, ktoré sú naozaj pozoruhodné a už teraz sa tešíme, keď ich uvidíme zrealizované naživo na našom krásnom svete.

Team Vitality

spracovala Katka Koledzai

© 2017 Manufolktúra - Folk koncept pre všetky generácie
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky